GuNaKaNlAh MaSa MuDaMu DeNgAn MeNuNtUt ILMu AtAu mEnGaJaRkAnNyA kEpAdA oRaNg LaIn
RSS

Wednesday, December 2, 2009

SeMiNgGu Di IpGm KaMpUs IpOh......

13 julai - 17 julai.....itulah minggu yang paling penuh dengan asam garam kehidupan yang aku lalui di Institut Perguruan Ipoh ni.. minggu tu dikenali sebagai minggu orientasi..... minggu ni la yg membuatkan aku mengenali ramai kawan2 yang baru... ni first impression aku time jumpa bdak2 classmate aku tu....



aDaM = aku ase dia suka buat lawak pasal dia asyik wat lawak je time minggu
orientasi dulu..huhu

aMmAr = aku ase yg ammar ni jenis yg mudah mesra ngan org pasal dia la
orang pertama yang bersalaman ngan sume classmate aku time dia sampai maktab ary tu..

HaLiM = hmmm... halim ni unik skit.. susah aku nak ramal dia ni.. dia la bdak
lelaki pertama dalam unit aku yg aku jumpa... dia ni kejap2 baik.. adakalanya marah.. prangai dia berubah-ubah je aku tgok..

aZaHaRi = hahahaha...pasal azahari ni x payah la aku trangkan pasal aku dah
knal dia start dari ting 1 agy.......xde first impression pon pasal dia time ary pertama kat maktab ni pasal dah lama knal dia tu..huhu

aNuAr = hm...aku rase anuar la bdak lelaki yg paling rajin dalam klas aku..
time orientasi, aku nampak dia sorang je bdak laki yg catat nama n no tel sume bdak klas aku..hm..memang rajin la dia ni...salute2..

SyAkIr = syakir plak nampak cam tawadduk je time first time aku nampak dia...memang tawadduk pon sbenarnya..huhu

NaIm = naim!!!ahahaha..dia la orang yang aku paling takut skali nak tgur
time aku jumpa kat maktab tu.. muka dia cam samseng je aku nampak kali pertama jumpa dia...ngatkan dia tu bdak unit lain tapi unit aku rupenya.. terkejut aku..huhuhu

FaHmI = fahmi plak aku ngatkan org cina pada asalnya...sume ni pasal dia duk
sbelah aku time mggu orientasi.. akak2 n abang2 faci suruh kitorang duk kat sebelah kaum yg berbeza tapi fahmi mai duk kat sbelah aku..aku ngatkan dia tu org cina tapi ble tgur dia barulah tau yg dia tu org mlayu rupenya..sama unit ngan aku plak tu..huhu

ZuL = haaaaaaa... zul ni la satu-satunya bdak terengganu yg start tegur aku
n taw aku dari sekolah mane pasal skolah dia dkat je ngan skolah aku.. huhuu... aku dah agak yg dia ni cheerful boy pasal aku asyik nampak dia snyum je time orientasi..

RaFiZi = hmmm... rafizi ni plik skit.. aku nampak dia asyik snyap je time orientasi.. memang aku dah agak yg dia ni pendiam pon....hahahahaha

aLyAa = kak alyaa ni plak aku nampak senyap je time perjumpaan pertama
unit aku... nampak gaya dia pon aku dah taw yg dia ni pandai...ntah r..

PaEn = paen ni plak aku nampak asyik hepi je.. aku ase dia la bdak pompuan
yg paling hepi dalam klas aku..huhu

iZzAh = hm...izzah ni plak nampak cam ganas je first time aku nampak dia tpi
ble diperhatikan btol2, dia ni lembut je sbenarnya...

FiNiE = haaa.........finie plak aku ase bdak yg paling kuat ingatan dalam klas..
dia dapat ingat sume nama bdak klas aku time pertama kali kitorang berkumpul... aku x ngat pon..nasib baik la abang rafifi x suh aku sbut nama bdak klas aku sorang2 ary tu..kalau x, mati la aku..hahaha

HuSnA= ermmm... husna plak merupakan bdak pompuan klas aku yg pertama
aku knali.. time aku pertama kali cakap ngan dia pon aku dah taw yg dia ni pandai wat lawak..huhu

ZaKiRaH= zakirah ni aku x sure sangat la ape first impression aku kat dia pasal
dia kurang menyerlah skit time mggu orientasi tu....

HaJaR = hajar pon sama ngan zakirah...dia ngan zakirah snyap je time orientasi aku tgok...maybe kedua-duanya pemalu kot..huhu

uNa = una xde agy kat maktab time orientasi tu.. aku start knal dia dalam
makmal komputer..dia nampak cam pemalu je ..... memang pemalu pon..huhu


hmmmm... tu la kisah first impression aku kat kawan2 aku yg sama klas ngan aku....anyway, diorang la kawan2 skelas aku untuk 5 tahun ni... aku x kan nampak muka org lain dalam klas slama 5 tahun ni kecuali diorang.. so, aku kena hargai diorang baik2.. gunakan masa yang ada ni untuk mencari pengalaman berharga n mencipta kenangan yang terindah ngan diorang..insyaAllah...

0 comments:

Get Your Frappr GuestMap!
Powered by Platial