GuNaKaNlAh MaSa MuDaMu DeNgAn MeNuNtUt ILMu AtAu mEnGaJaRkAnNyA kEpAdA oRaNg LaIn
RSS

Saturday, December 5, 2009

PeRiStIwA 1001 MaLaM...HuHuHu

erm... citer ni berlaku kat perak ketika minggu exam kat ip ipoh... malam tu aku sedang asyik study kat bilik.. tiba2 datanglah seorang sahabat aku yang bernama naim ke bilik aku tu.. dia ajak aku p makan roti canai kat kedai.. so, aku apa lagi..on je la... boring gak asyik study je.. ngat nak release la tensen skit kat luar..huhuhu

kitorang pon p la makan roti canai kat kedai luar... kat kdai makan tu, kitorang buat la planning nak p jalan2 malam tu n balik sbelum kul 12 malam pasal pintu pagar maktab tu ditutup pada jam 12... so, kitorang pon p la jalan2 n ronda2 bandar perak tu dengan hepinya...kitorang mula kuar dari maktab tu pada jam 10 malam. tapi x sampai stengah jam perjalanan, hujan turun dengan lebatnya... nasib baik la kitorang ada kat stesen bas medan gopeng masa tu..

kitorang tggu kat medan gopeng tu dengan harapan agar hujan berhenti dengan cepatnya.. tapi aku tgok hujan makin lebat je...alamak!!! sejuknya...uhuhu.. aku x bawak sweater masa tu..dah la pakai baju lengan pendek... menggigil aku.. naim plak satu hal.. bukan nak bagi smangat kat aku pon... dia cakap. "kita kena tido kat sini doh malam ni yed..aku ase hujan dop berenti doh..pagi esok kot ujan baru berenti..so, pagi esok la kita balik."

aku rase bengang giler lpas dengar dia cakap cam tu.. ase takut pon ade.. takkan la aku nak tido kat tempat orang lalu lalang tu...malu la aku... tapi ntah cam ne aku boleh tertido gak kat situ..huhu.. maybe pasal aku letih sangat + sejuk kot.. tapi Allah itu maha berkuasa... naim kejutkan aku dari tido pada jam 12.50 malam n bagitau aku yg hujan dah berenti.. yeayyyy... bleh balik tido kat maktab.. so, kitorang terus bertolak balik ke maktab dan sampai kat maktab ni dalam kul 1.45 pagi.. aku cuba jelaskan keadaan sebenar kat pak cik jaga tu n dia faham..so, dia lpaskan aku kali tu..alhamdulillah......

lepas ary tu, aku dah mula fobia kuar waktu2 malam untuk p jalan2 kat bandar ipoh tu..aku bimbang peristiwa yang sama akan berulang lagi...huhuhu......

0 comments:

Get Your Frappr GuestMap!
Powered by Platial