GuNaKaNlAh MaSa MuDaMu DeNgAn MeNuNtUt ILMu AtAu mEnGaJaRkAnNyA kEpAdA oRaNg LaIn
RSS

Thursday, November 26, 2009

PeRsEdIaAn Ke iPgM kAmPuS iPoH....

Alhamdulillah.. Hajatku untuk melanjutkan pengajian ke ipgm kampus ipoh telah termakbul akhirnya.. bukan aku sorang je yg gembira... Family aku pon tumpang gembira gak.. diorang la yang lebih-lebih buat persediaan untuk aku sambung blajar kat maktab ni.. ayah aku sibuk pergi cari baju-baju kemeja dan kasut untuk aku pakai kat maktab.. mak aku plak sibuk kemaskan baju-baju aku untuk dibawa ke maktab... kakak aku plak pergi beli peta negeri perak semata-mata nak cari lokasi kawasan maktab yg lbih tepat (mana la taw kot2 tersesat kat tengah jalan).. aku dilayan macam raja je.. tak bleh wat keje langsung..

apa yang aku bleh buat untuk persediaan aku cume beli peralatan2 tambahan cam buku, alat mandi dan lain2 je utk bawak kat maktab tu.. aku pon pegi gak ke yayasan terangganu untuk ambik dana persediaan ke maktab ni sbanyak rm 500 untuk bayar yuran pendaftaran.. setelah difikirkan seketika, terlalu banyak pengorbanan yang telah keluarga aku lakukan untuk aku menyambung pengajianku ke maktab.. mereka langsung tak mengira jumalah wang yg telah mereka habiskan untuk aku... skrg la masanya untuk aku balas jasa mereka semua dengan blajar sebaik mungkin di ipgm ini dan menjadi seorang guru yang baik sebagaimana yang diharapkan oleh mereka semua.. insyaAllah.

0 comments:

Get Your Frappr GuestMap!
Powered by Platial